5 jenis makanan buat bayi di kandung miliki kulit putih

5 jenis makanan buat bayi di kandung miliki kulit putih

Tengok baby baru lahir kulit putih, sejuk je hati. Tak sedar pun terukir senyuman bahagia. Kalau boleh nak anak kita pun macam tu juga. Pasti lagi bahagia. Kita pun sibuk tanya ibu baby tu apa rahsia pemakanan dia. Kenapa tanya makanan? Sebab baby cuma sedut zat dari ibu dia, tentulah sumbernya dari penjagaan pemakanan.

Ada juga yang tanya kak ekin, macam mana nak dapat baby kulit putih halus mulus. Haa, kak ekin kongsikan ye.

1. SAYURAN HIJAU. Jika ibu hamil mengamalkan makanan sayur hijau tak kira apa jua hidangan sekali pun, ia mampu melindungi rahim dan bayi sentiasa bersih. Ia juga menolong melancarkan pencernaan ibu dan kulit baby bebas kusam.

2. AIR KELAPA. Kandungan elektrolit di air kelapa berguna sebagai antioksidan alami untuk tubuh. Ketika hamil, minum air kelapa banyak disarankan oleh beberapa ahli ginekologi. Selain diakui dapat menjernihkan air ketuban serta bersihkan rahim, air kelapa termasuk juga jenis minuman sihat untuk ibu hamil dan mencegah dehidrasi.

3. KACANG HIJAU. Meminum air rebusan atau memakan bubur kacang hijau juga adalah langkah baik yang dapat dikerjakan supaya kulit bayi putih bersih. Kacang hijau mempunyai protein nabati serta folat yang tinggi. Selain dapat menjernihkan air ketuban dan membuat kulit bayi putih bersih, ia juga dipercaya dapat jadikan janin cerdas sejak dalam kandungan lagi.

4. JAUHI LEMAK DAGING ATAU KULIT. Lemak daging serta kulit ini memiliki kandungan lemak jemu serta cholesterol membuatkan tubuh janin ada tanda. Untuk mrndapatkan kulit bayi putih bersih tanpa noda, jauhilah makanan yang terkandung lemak daging serta kulit haiwan.

5. AIR KOSONG. Air kosong juga berguna dalam sistem pencucian serta penjernihan air ketuban di saat kehamilan. Nak kulit bayi putih bersih, cukupkan keperluan air kosong sejumlah 8 gelas setiap hari. Semakin banyak minum semakin lebih baik. Jadi sediakan sebotol kosong di samping anda saat tengah melakukan aktiviti.

Selain baby,dengan himpunan makanan Sunnah dalam setiap tablet #milkupcandy, anda juga mampu dapatkan kulit bersih dan putih. Ibu dan anak sama cantik. Kan seronok!

#milkupcandymalaysia
#tipssharingmilkupcandy
#terbuktiberkesan
#supportbreastfeeding

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *