7 sebab Kenapa berasa sunyi selepas menjadi ibu?

Menjadi ibu adalah saat indah sebagai seorang wanita. Namun di sebalik indah itu ada perasaan sunyi yang selalu mencabar hati.

Korang mungkin ada alami perkara-perkara ini.

1. BERPANTANG ADALAH TEMPOH MENCABAR. Berpantang bukanlah tempoh berehat bagi seorang ibu. Kerana dengan kelahiran orang baru, ibu belum tentu dapat merasa waktu untuk diri sendiri.

2. SERING DILANDA KESIBUKAN. Tak kira ibu berkerja atau suri rumah. Otak tak lekang memikirkan itu ini dan apa yang mahu di selesaikan.

3. KURANG BERSOSIAL. Di sebabkan kesibukan di rumah mahupun di tempat kerja. Terlupa untuk ada masa bersosial. Yang utama di rasakan sebagai ibu adalah keluarga.

4. TIADA ME TIME. Biasanya bila menjadi ibu, waktu rehat sangat terhad. Jadi memang susah ada masa untuk diri sendiri.

5. JEALOUS DENGAN PASANGAN. Mungkin ibu komitmennya lebih tinggi berbanding seorang ayah kerana anak lebih mencari ibu dan kadang dapat alasan “ayah tak ada susu”.

6. BANYAK BUAT KEPUTUSAN SENDIRI. Ya. Kebanyakkannya lebih buat keputusan sendiri kerana sebagai ibu, kita lebih memahami keadaan anak dan apa yang anak mahu.

7. SINDROM SUPERMOM. Apa dia sindrom supermom? Susah percayakan orang lain termasuk pasangan sendiri apabila ada hal-hal berkaitan dengan anak.

Kebanyakan ibu merasa sunyi di sebabkan rasa tanggungjawab pada keluarga. Biarpun seronok dengan keluarga, tak di nafikan rasa letih dan penat silih berganti. #milkupcandy bantu boost tenaga supaya kekal aktif dengan rutin bersama keluarga l.

#milkupcandymalaysia
#tipssharingmilkupcandy
#terbuktiberkesan
#supportbreastfeeding

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *