Apa Yang terjadi pada bayi apabila ibu lambat makan ketika hamil

Ehem. Jangan main-main ye korang. Bila mengandung suka sangat lambat makan, macam-macam risiko korang bakal dapat. Dan yang pasti risiko tu pada baby ye. So time macam ni makanan adalah sangat penting untuk membantu perkembangan baby. Nak tahu apa yang jadi bila korang lambat makan? Haa. Kak Ekin share tau.

1. KEKURANGAN BERAT BADAN.
Tak ada istilah diet sepanjang hamil. Waktu begini baby serap segala apa yang kita makan? Cuba bayang berat kita kurang. Macam tu lah baby akan kurus. Malah baby berpotensi untuk alami kecacatan. So say no to diet dan pastikan makan on time. Hokey?

2. BAYI PRAMATANG
Selalu lewat makan menyebabkan ibu dan baby kekurangan kalori dan jadi punca pada kelahiran pramatang. Pastikan korang ambil makanan seimbang untuk cukupkan kalori supaya kekal sihat sepanjang mengandung.

3. MAKANAN TAK ADA KHASIAT
Jangan di sebabkan tiada masa untuk makan korang ambil pendekatan makan apa yang ada atau tiada selera makan tapi makan makanan yang langsung tiada khasiat dan manfaat untuk tampung kehamilan korang. Please! Elakkan!

4. DAYA INGATAN YANG BURUK
Ambil peduli tentang pemakanan korang. Sebaiknya berjaga-jaga kerana akibat bila ambil mudah, baby tidak mempunyai daya ingatan yang kuat.

5. CACAT
Ibu hamil yang tak makan tepat pada waktunya berpotensi mengalami kecacatan pada baby. Ini akibat keperluan asid folat yang tidak dipenuhi.

Jadi bakal ibu sekalian. Kak Ekin nasihatkan sangat penting untuk korang jaga pemakanan. Korang mesti impikan anak yang mudah di urus kan? So jaga baik-baik dari awal dan jangan ketepikan #milkupcandy yang dah pasti tambah tenaga dan bantu naikkan hb korang.

#milkupcandymalaysia
#tipssharingmilkupcandy
#terbuktiberkesan
#supportbreastfeeding

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *